10 things

10 saker som inte finns i Argentina. Men som finns i Sverige:

1. tunnelbanan.
samt pendeltåg osv. Det finns i Argentina, men inte där jag bor. Här där jag bor har vi bussar som kör lite hur som helst. Men det är roligt, sålänge man inte blir åksjuk lätt eller ska åka för långt.

2. plockgodis.
Det finns plockgodis/lördagsgodis på ett ställe här. Så jag tror att det håller på att "införas" eller vad man ska säga. Det blir vanligare och vanligare. Men det är ändå inte samma känsla med lördagsgodis här som i Sverige.

3. Ikea.
Såklart. Här kan man köpa billigt godis/glass/ onödiga saker som man inte behöver. Men det finns tyvärr inte här. Det finns inte heller saker som man kan köpa på IKEA. Tex lingonsylt, knäckebröd, dalahästar? haha.

4. snö.
Det finns i Argentina, men inte här. Inte i Santa Fe. Detta är inte en dålig sak ska jag berätta. Medans det sakta blir kallare i Sverige nu så blir det bara varmare och varmare här. Dock har inte jag och mina vänner samma åsikt om vad vi tycker om snö. men men.

5. Tidtabeller till bussarna.
Här borta kommer bussarna lite hur som helst. När de känner för det typ. Är ganska skönt faktiskt. lite mer avslappnad stämning eller någonting. Går inte att förklara. men aja.

6. djungelvrål.
Det finns inte saltlakris. Eller ahlgrens bilar, eller plockgodis.. som sagt.

7. skolmatsalar.
Eftersom man inte äter lunch i skolan så har min skola ingen skolmatsal. Det finns skolor utan skolmatsal i Sverige också i och för sig. Men nu pratar vi om mig här.

8. Kaffe latte.
Det finns bara 1 cafe som man kan köpa denna underbara dryck på här. Och jag tror inte att det är riktigt kaffe. Det smakar mer som choklad om jag ska vara ärlig. Måste lära mig göra riktig latte snart. Saknar det!

9. H&M.
På h&m handlar jag det mesta. Kläder, smink, hår/hudvårds produkter, strumpor, tofsar, skor, jackor. Allt. Och det finns inte här. Visste inte vart jag skulle gå om jag ville köpa strumpbyxor först. men nu vet jag. haha.

10. Burger king.
Kan ju säga att det inte finns max heller. Eller 7 eleven, eller pressbyrån. Saknar det inte så mycket kan jag berätta. Det ända bra med burger king var mitt jobb. Och det ända jag saknar från 7 eleven är min latte och brownie. Men jag överlever!
1. tunnelbana
2. plockgodis
3. Ikea
4. lingonsylt
5. snö
6. djungelvrål
7. skolmatsalar
8. Kaffe latte
9. H&M
10. Burger king

Kommentarer
mea'

tack för headern <3

you are the beest :DDDD

2010-09-27 17:37:19
URL: http://aawesomes.blogg.se/
frida sjöholm

det är lungt gumman. :)

2010-09-27 17:54:41
URL: http://sjoholms.blogg.se/

Designen är gjord gratis av: Designbloggar

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0