svar på frågor:

Postat av: Bosse Nordlin
Först, tack för att du är så flitig med att uppdatera din blogg.

Får jag ställa tre frågor? :-)


Vad är du mest förvånad över hittills med Argentina, vad är det som skiljer mest gentemot de förväntningar du hade innan du åkte?


Hur pass nyfikna är argentinarna på dig (då menar jag inte så mycket din värdfamilj, utan de i skolan eller andra du träffar)? Vad är den vanligaste frågan du får? Du kanske inte har hunnit träffa så många än, utanför värdfamiljen. Du behöver inte svara med en gång.


Än en gång, tack för att du skriver så mycket!

svar: Det är jag mest förvånad över är nog hur trevliga folk är. Speciellt nu när jag varit i skolan. Alla var väldigt nyfikna och pratade i munnen på varandra hela tiden. Alla vill lära mig spanska och undrar hur man säger saker på Svenska tex.

Jag vet inte om det var en förväntning jag hade innan, men jag är lite förvånad över hur staden ser ut, att de inte har tunnelbanor, att det ligger väldigt mycket skräp osv på gatorna och sådant. Jag trodde nog att de hade annolunda mat. All mat har varit väldigt god, men de äter inte så konstig mat som jag trodde innan.

Alla är väldigt nyfikna och undrar vad jag tycker om Argentina och om jag tycker om maten och staden. Alla frågar väldigt mycket frågor och undrar om jag kan spanska och om jag vill lära mig och liknande.

Postat av: Micha

Tänkte passa på här hehe, är fasen typ din mest flitiga läsare nu såhär när du är borta! Måste ju hålla mig uppdaterad. Du har ju inte varit där sålänge men jag tänkte liksom fråga dig hur det känns just nu? Känns det annorlunda (eller ja kanske obvious), roligt, tråkigt? Är det kul att få träffa Stefanos familia, och liksom pratar dem spanska med dig eller? Heh. Du får lära mig spanska när du kommer hem!

Love M.

svar: just nu efter första dagen i skolan så känns det väldigt roligt, alla är så possitiva till att jag är där och alla vill hjälpa mig. Det är väldigt annolunda, men jag gillar det! Att träffa stefanos familj var i början lite jobbigt eftersom ingen kan svenska och nästan ingen engelska alls. Så det blev lite jobbigt när Stefano inte var i närheten och kunde översätta. Men det blir bättre och bättre för varje dag och jag tycker om dom väldigt mycket. Ja de pratar nästan bara Spanska med mig.
Det är klart jag ska! :)

Postat av: farmor och farfar

Hur går det med språket, kan Stefanos familj någon engelska? Tycker du att det är som du förväntade dig att det skulle vara.Ska bli spännande och höra om vad du tycker om skolan.
Vad duktig du är och blogga, vi tycker det är jättekul att läsa... TV:n har fått konkurrens!!
Puss och kram från farmor och farfar

svar: Stefano kan engelska men resten av familjen kan nästan ingen engelska alls. Hans mamma är nog bäst på englska och hon kan säga de saker jag kan på spanska. Men stefano kan ju svenska så han hjälper till .

Skolan var också väldigt annolunda än Sveriges skola. Men det berättar jag mer om senare.

Och om ni har fler frågor så är det bara att fråga på. Svarar så gott jag kan på alla frågor ! :)


Kommentarer
Anonym

har inte riktigt hängt med, men vem är Stefano? Är det honom du bor hos? :)

2010-08-26 09:33:16
Frida Sjöholm

svar: gör det till ett inlägg istället, ifall det är fler som inte hängt med ;)

2010-08-26 13:57:55
URL: http://sjoholms.blogg.se/

Designen är gjord gratis av: Designbloggar

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0