Klasskillnader


Här i Argentina är klasskillnaderna väldigt stora. Det finns en överklass, medelklass och en underklass (som överallt antar jag). Detta är några från underklassen, som istället för att ta sig fram med bil använder sig av häst och vagn (kärra). Det åker runt på vägarna tillsammans med bilarna. Första gången jag såg dom blev jag väldigt förvånad. Men det är tydligen flera som tar sig fram såhär i staden.  Min andra tanke var att jag tyckte väldigt synd om hästen. Den kan inte må så bra direkt. + att den såg inte direkt ut att vara i toppform. Men som sagt. Argentina är väldigt annolunda än Sverige.

Kommentarer
Jesperalva

Great web site! I love the content, pics and hard work!

2011-03-22 15:44:29
URL: http://jesperalva.blogstie.com

Designen är gjord gratis av: Designbloggar

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0