AFS

På mötet med AFS så pratade de om en del viktiga saker som man bör tänka på för att få ut så mycket som möjligt av denna upplevelse som utbytesstudent. Och ja, det låter väldigt töntigt. Men det fick mig att tänka efter lite och faktiskt inse att det är rätt de dom menade. Som exempel, datorn. Om man sitter hela dagarna framför datorn med facebook osv, så kommer det bli som att man är kvar hemma. Att man inte lever livet som man faktikt ska leva här. Utan bara försöker hänga med i livet som man hade hemma. Vilket betyder att man egentligen kunde stannat hemma istället. De pratade också mycket om att testa nya saker,  saker man alltid vetat göra, saker man aldrig testat på och saker som man själv trodde att man aldrig skulle göra. Den här tiden man har nu i ett annat land handlar mycket om det. Att man ska göra så mycket saker som möjligt, nu medans man har chansen. Att man ska säga ja till saker, och inte bara ligga hemma och titta på TV hela dagarna. För igen, det hade man lika gärna kunnat göra hemma. En kille hade varit i Nya Zeeland till exempel. Han hade hoppat bungydjump, slutat röka, börjat sporta osv osv. Det året hade varit det bästa året i hans liv. Och han berätttade en sak som hans mamma sagt till honom innan han åkte. "This experience is going to bee as good as you want it too be" Och det är väldigt mycket sanning i det.

Så, jag ska göra detta till ett av de bästa åren i mitt liv. Jag ska göra jag aldrig gjort förut och jag ska uppleva saker som många aldrig får chansen att göra. Vilket kommer betyda att bloggen inte blir lika uppmärksammad. Jag kommer självklart blogga. Men inte lika mycket som jag gjort denna tid. Jag kommer låta facebook, bloggar osv att vänta. För det finns kvar när jag kommer hem igen.



"This experience is going to bee as good as you want it too be"

Kommentarer
farmor och farfar

Frida det är klart att du ska ta vara på ALLA möjligheter till annorlunda grejer denna tid, det är så att den inte kommer tillbaka något annat år.

Visst det är ju utmärkt att du försöker komma in i deras livsbetingelser och språk. Så ta vara på dig och ditt liv!! Vi kikar på bloggen emellanåt och har tyckt det är jättetrevligt att få följa dig, men vi förstår att du inte ska skriva in hela tiden

Vi tänker mycket på dig och saknar dig vårt älskade barnbarn. Ta hand om dig och kram från farmor och farfar

2010-08-30 11:51:49
Pelle

Helt rätt, lev nu, prova allt och häng med på allt. Berätta kan du göra sedan. Det är för dig själv du rest dit inte för någon annan.



Simon hälsar och du förstår säkert vart han vill åka på nästa semester.



Kram Pelle

2010-08-30 15:29:08
Linnea :)

gör det sen berättar du för mig sen kan vi låtsas att jag också gjort det haha , detaljerna då förstås, saknar dig och hoppas att du har det bra, ett år är inte speciellt längw faktiskt du kommer se det sen när det närmar sig dagen du ska resa tillbaka till sverige. väntar på dig och vill veta allt ! (nyfikna tjejen haha) <3

2010-09-01 00:01:52

Designen är gjord gratis av: Designbloggar

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0