En månad

Nu har det gått över en månad sen jag landade i Argentina. En månad sen jag lämnade Sverige för att bo i ett främmande land i ett år. Jag har nu börjat vänja mig vid att sova i en stor dubbelsäng varje natt. Jag har nu börjat vänja mig vid många konstiga saker som man inte är van vid. Sådana saker som att äta middag efter 21:00 varje kväll, att börja skolan innan klockan 08:00 och att inte få träffa mina vänner, pojkvän och familj varje dag. Sådana saker som man inte är van vid börjar nu, efter en månad sjunka in lite. Och istället kommer man in i vanorna här. Jag är glad över det, väldigt glad. Det är så mycket saker som jag för en månad sedan aldrig skulle trott att jag skulle lärt mig. Jag lär mig nya saker varje dag. Om språket, kulturen, landet, och speciellt om mig själv.
De här första veckorna har gått så fort. Jag har hunnit göra så mycket roliga saker som jag aldrig trodde att jag skulle göra. Och jag ska se till att de följande månaderna blir lika minnesvärda som den första. Nu börjar det bli varmare här. Jag börjar lära min språket och jag börjar känna att de vänner jag har här faktiskt är riktiga vänner.
Kort sagt, livet är bra nu. Riktigt bra.

Kommentarer
linn

jag förstår ärligt talat inte att du vågade åka, det är så coolt. jag är så glad att du har det bra gumman. <3

2010-09-20 14:40:15
URL: http://linnzy.webblogg.se/
frida sjöholm

linn, det förstår inte jag heller. haha. fast jag saknar er såklart. <3

2010-09-20 15:10:11
URL: http://sjoholms.blogg.se/
Linnea :)

är så glad för din skull frida :) ha det så jätte ultrabra och njut av det lite varmare vädret i argentina medans det e regnigt o kallt här haha :) <3<3<3

2010-09-20 23:50:42
frida sjöholm

haha linnea det gör jag. till 100 % . ^^ . ta hand om dig sålänge!

2010-09-21 02:22:18
URL: http://sjoholms.blogg.se/

Designen är gjord gratis av: Designbloggar

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0